Sælg skrabelodder

Sælg Børnehjælpsdagens skrabelodder og tjen penge til jeres forening, klub eller klasse. Lodsalget støtter anbragte børn og udsatte unge i Danmark.

Sælg skrabelodder

Sælg Børnehjælpsdagens skrabelodder og tjen penge til jeres forening, klub eller klasse. Lodsalget støtter anbragte børn og udsatte unge i Danmark.

EARLY BIRD: BESTIL LODDER SENEST DEN 4/2 OG DELTAG I LODTRÆKNINGEN OM 10.000 KR. TIL FÆLLESKASSEN!

Når jeres forening, klub eller klasse skal tjene penge, er det ideelle valg at sælge skrabelodder fra Børnehjælpsdagens to velkendte lotterier: Lillebror Lotteriet og Julelotteriet. Næste aktuelle lotteri er Lillebror Lotteriet 2020, der må sælges i perioden 1. marts til 1. juni. Tilmelding og bestilling af gratis lodder er mulig allerede nu!

Når I sælger skrabelodder er I samtidig med til at indsamle penge til Børnehjælpsdagens arbejde for anbragte børn og udsatte unge i Danmark. Vores erfaring med lotterier strækker sig helt tilbage til 1926. Vi tilbyder derfor et stærkt brand og en solid service. Læs meget mere længere nede.

NYHED I LILLBEROR LOTTERIET 2020:

SÆLG SKRABELODDER OG TJEN PENGE TIL KLUB, KLASSE ELLER FORENING

  • Sælg skrabelodder fra Lillebror Lotteriet 2020 og tjen op til 12 kroner pr. solgt skrabelod til fælleskassen.
  • Skrabelodderne sælges for 25 kroner. Det er en attraktivt pris for køberne og et beløb, der er nemt at regne med (f.eks. 2 lodder for 50 kroner, 4 lodder for 100 kroner osv.).
  • I kan bestille løse lodder eller lodder, der sidder fast på et ark. De løse lodder bestilles i bundter á 100 stk. Et ark består af 30 lodder, der (løbende) kan rives af.
  • Sælger I alle de lodsedler, I har bestilt, får I 12 kroner pr. lod i egenfortjeneste. Vælger I at returnere usolgte lodder, får I stadig en attraktiv fortjeneste på 10 kroner pr. solgt lod.
  • Bestil jeres skrabelodder, kvit og frit, via vores online bestillingsside. Der kan nemt bestilles flere skrabelodder efter første bestilling.
  • Lillebror Lotteriet er fuld af lækre gevinster – herunder flotte hovedpræmier – hvilket også er attraktivt for køberne. Man kan se med det samme, om der er gevinst på loddet.

BESTIL OG SÆLG SKRABELODDER – NEMT!

  • Man skal være mindst 18 år for at bestille lodder.
  • Vi hjælper gerne med at oprette et MobilePay-nummer til jeres salg.
  • Efter endt salg gør I regnskabet op og beholder jeres andel af pengene.
  • Eventuelt usolgte lodder kan altid returneres, så I har ingen økonomisk risiko. I betaler kun portoen, hvis I sender lodder retur til os.
  • Har I spørgsmål, er I altid velkomne til at kontakte os. Find i øvrigt nyttig viden og information på vores materialeside samt i vores ‘Fif og Fakta’-guide.

TAG SOCIALT ANSVAR OG STØT ANBRAGTE BØRN

Det er en stor motivationsfaktor for mange sælgere, at deres indsamling faktisk gør en vigtig forskel. Når I sælger Børnehjælpsdagens skrabelodder, er I med til at tage et socialt ansvar. Overskuddet fra salget går nemlig til Børnehjælpsdagen og vores arbejde med at styrke anbragte børn og udsatte unge. Det er typisk børn og unge, der bor i plejefamilier eller på børnehjem i Danmark.

TILLADELSE TIL SKRABELOTTERIET

Lillebror Lotteriet er et almennyttigt lotteriet som sælges efter tilladelse fra Spillemyndigheden.

Regnskabet for Lillebror Lotteriet 2020 offentliggøres den 30. november 2020.

KAN DU LI' HVAD DU LÆSER
22743
foreningsbørn og skoleelever sælger hvert forår og hver vinter vores lodsedler
447058
skrabelodder blev solgt i Børnehjælpsdagens to lotterier henover året i 2017
3800000
kroner var sælgernes samlede indtjening i 2017 - opgjort for begge lotterier
799
foreninger, idrætsklubber og skoleklasser solgte vores lodsedler i 2017

SPØRGSMÅL & SVAR

  • +

    KOSTER DET NOGET AT VÆRE MED?

    Det koster ikke noget at tilmelde sig lotteriet og bestille lodder.

    • I bestiller det antal lodder, I mener at kunne sælge.
    • Det er muligt at efterbestille flere lodder i hele salgsperioden.
    • Alle usolgte lodder kan returneres.
    • I afregner først, når I har solgt lodderne.

    Den eneste omkostning I får, er ved evt. returnering af usolgte lodder.


  • +

    HVAD ER VI SELV ANSVARLIGE FOR?

    I er økonomisk ansvarlig for de udleverede lodder. Den eneste undtagelse er ved tyveri/brand, hvor der foreligger en politianmeldelse. Ved modtagelse af politianmeldelse godskrives lodderne som returlodder. Den ansvarlige for salget skal være fyldt 18 år.


  • +

    HVAD KAN VI GØRE FOR AT FÅ ET GODT SALG?

    Vores erfaring siger, at en engageret kontaktperson og opbakning fra forældre er noget af det, der kan motivere de unge til et større salg. Her er et par gode idéer til salgssteder: Butikscentre, togstationer, stadions, skoler, motionscentre, ved bageren (især søndag morgen). Prøv også: Familiefester, idrætsstævner og hold øje med den lokale avis, hvornår der er lokale arrangementer, og mød op en halv time time før ved indgangene. Brug mobiltelefonen til at modtage betaling med MobilePay. I kan bestille et informationskort omkring mobilsalg, som sælgerne kan vise til dem, der ønsker at betale med mobilen. Læs vores salgsguide Fif og fakta – inspiration til et godt salg


  • +

    KAN VI NÅ AT VÆRE MED?

    Det er muligt at tilmelde sig i hele salgsperioden. Kommende salgsperioder:

    • Lillebror Lotteriet: 1. marts – 1. juni 2020.
    • Julelotteriet: 10. oktober – 30. december 2020

  • +

    HVORDAN GØR VI MED AFREGNINGEN?

    • På retursedlen udregner I jeres fortjeneste for det antal lodder, I har solgt.
    • Jeres fortjeneste for salget beholder I med det samme.
    • Det resterende beløb indbetaler I til Børnehjælpsdagens bankkonto: 9173-9842489.
    • Husk altid at oplyse jeres medlemsnummer ved indbetalingen og at gemme kvittering for indbetalingerne.

Støt anbragte børn med Børnehjælpdagens velgørende lotterier

Hvad støtter I?


©Børnehjælpsdagen 2017. Alle rettigheder forbeholdes.