Sælg skrabelodder

Sælg Børnehjælpsdagens skrabelodder - Tjen penge til jeres forening, klub eller klasse. Lodsalget støtter anbragte børn og udsatte unge i Danmark.

Sælg skrabelodder

Sælg Børnehjælpsdagens skrabelodder - Tjen penge til jeres forening, klub eller klasse. Lodsalget støtter anbragte børn og udsatte unge i Danmark.

Sælg skrabelodder fra Børnehjælpsdagens to velkendte lotterier: Lillebror Lotteriet og Julelotteriet.

Vores aktuelle lotteri er Lillebror Lotteriet 2021, der må sælges i perioden 27. februar til 6. juni 2021. “Early Bird”-tilmelding som sælgere er mulig nu.

Overskuddet fra lodsalget går til til Børnehjælpsdagens arbejde for anbragte børn og udsatte unge i Danmark. Vores erfaring med lotterier strækker sig helt tilbage til 1926. Vi tilbyder derfor et stærkt brand og en solid service.

CORONA: Hvordan sælges fysiske lodder i en tid med Corona-virus? Salg på gader og stræder – samt dørsalg – kan vise sig som en udfordring.  Børnehjælpsdagen henviser naturligvis til, at man følger Sundhedsmyndighedernes til en hver tid gældende anbefalinger.

TJEN PENGE – SÆLG SKRABELODDER

  • Foreninger, skoleklasser, institutioner og andre organiserede grupper kan sælge skrabelodderne – og tjene op til 14 kroner solgt pr. solgt lod til deres fælleskasse. 15 kroner pr. solgt lod hvis de tilmelder sig med Early Bird allerede nu og inden d. 14. februar 2021.
  • Skrabelodderne sælges for 30 kroner pr. styk. Vi har sat salgsprisen op til 30 kr. pr. lodseddel i år. Det skyldes 2 ting: vi ved, at I i foreningerne og klubberne har mærket corona nedlukningerne meget, også økonomisk! I Børnehjælpsdagen har det ligeledes været et utroligt hårdt år for lotterierne. Vi har derfor i endnu højere grad brug for jeres hjælp og støtte i 2021.
  • Lillebror Lotteriet er fuld af lækre gevinster – herunder flotte hovedpræmier – hvilket også er attraktivt for køberne. Man kan se med det samme, om der er gevinst på loddet.
  • Det er gratis at tilmelde sig som sælgergruppe, og der er ingen økonomisk risiko.

AFREGNING AF PROVENU SKER, NÅR HELE LOTTERIET ER AFSLUTTET. 

 

TAG SOCIALT ANSVAR OG STØT ANBRAGTE BØRN

Det er en stor motivationsfaktor for mange sælgere, at deres indsamling faktisk gør en vigtig forskel. Når du/I sælger Børnehjælpsdagens skrabelodder, er  du/I med til at tage et socialt ansvar. Overskuddet fra salget går nemlig til Børnehjælpsdagen og vores arbejde med at styrke anbragte børn og udsatte unge. Det er typisk børn og unge, der bor i plejefamilier eller på børnehjem i Danmark.

TILLADELSE TIL SKRABELOTTERIET

Lillebror Lotteriet
Lillebror Lotteriet er et almennyttigt lotteri som sælges efter tilladelse fra Spillemyndigheden.
Salgsperioden er fra 27. februar – 6. juni 2021.

Regnskabet for Lillebror Lotteriet 2021 offentliggøres den 30. november 2021.

Julelotteriet
Julelotteriet er et almennyttigt lotteri, som sælges efter tilladelse fra Spillemyndigheden.
Salgsperioden er fra 9. oktober – 30. december 2020.

Regnskabet for Julelotteriet 2020 offentliggøres den 30 juni 2021 hos Børnehjælpsdagen.

 

KAN DU LI' HVAD DU LÆSER
22743
foreningsbørn og skoleelever sælger hvert forår og hver vinter vores lodsedler
447058
skrabelodder blev solgt i Børnehjælpsdagens to lotterier henover året i 2017
3800000
kroner var sælgernes samlede indtjening i 2017 - opgjort for begge lotterier
799
foreninger, idrætsklubber og skoleklasser solgte vores lodsedler i 2017

SPØRGSMÅL & SVAR

  • +

    KOSTER DET NOGET AT VÆRE MED?

    Det koster ikke noget at tilmelde sig lotteriet og bestille lodder.

    • I bestiller det antal lodder, I mener at kunne sælge.
    • Det er muligt at efterbestille flere lodder i hele salgsperioden.
    • Alle usolgte lodder kan returneres.
    • I afregner først, når I har solgt lodderne.

    Den eneste omkostning I får, er ved evt. returnering af usolgte lodder.


  • +

    HVAD ER VI SELV ANSVARLIGE FOR?

    I er økonomisk ansvarlig for de udleverede lodder. Den eneste undtagelse er ved tyveri/brand, hvor der foreligger en politianmeldelse. Ved modtagelse af politianmeldelse godskrives lodderne som returlodder. Den ansvarlige for salget skal være fyldt 18 år.


  • +

    HVAD KAN VI GØRE FOR AT FÅ ET GODT SALG?

    Vores erfaring siger, at en engageret kontaktperson og opbakning fra forældre er noget af det, der kan motivere de unge til et større salg. Her er et par gode idéer til salgssteder: Butikscentre, togstationer, stadions, skoler, motionscentre, ved bageren (især søndag morgen). Prøv også: Familiefester, idrætsstævner og hold øje med den lokale avis, hvornår der er lokale arrangementer, og mød op en halv time time før ved indgangene. Brug mobiltelefonen til at modtage betaling med MobilePay. I kan bestille et informationskort omkring mobilsalg, som sælgerne kan vise til dem, der ønsker at betale med mobilen. Læs vores salgsguide Fif og fakta – inspiration til et godt salg


  • +

    KAN VI NÅ AT VÆRE MED?

    Det er muligt at tilmelde sig i hele salgsperioden. Kommende salgsperioder:

    • Lillebror Lotteriet: 27. februar – 6. juni 2021.

  • +

    HVORDAN GØR VI MED AFREGNINGEN?

    • På retursedlen udregner I jeres fortjeneste for det antal lodder, I har solgt.
    • Jeres fortjeneste for salget beholder I med det samme.
    • Det resterende beløb indbetaler I til Børnehjælpsdagens bankkonto: 9173-9842489.
    • Husk altid at oplyse jeres medlemsnummer ved indbetalingen og at gemme kvittering for indbetalingerne.

Støt anbragte børn med Børnehjælpdagens velgørende lotterier

Hvad støtter I?


©Børnehjælpsdagen 2020. Alle rettigheder forbeholdes.