Digital Drømmedag: Børnehjælpsdagen og Danske Bank har endnu engang afholdt ‘Drømmedag’ til glæde for anbragte børn og unge i hele landet. Det velgørende initiativ fandt sted for 3. gang som en del af bankens frivillig-koncept ‘Time to Give’.
På grund af Corona-situationen blev Drømmedagen gennemført online. I alt deltog 70 ansatte i Danske Bank således hjemmefra via Teams, hvor de arbejdede sammen i fem grupper.
I løbet af dagen lykkedes til grupperne at opfylde i alt 62 drømme for anbragte børn og unge ved at indhente sponsorater, produktdonationer samt frivillige ydelser fra virksomheder og personligt netværk.
“Det er en helt fantastisk indsats, som Danske Banks medarbejdere har ydet. Vi er meget taknemmelige! Det har stor betydning for børnenes selvværd og selvtillid, at de bliver set, hørt og anerkendt af omverdenen i forhold til både deres livsdrømme og hverdagsdrømme. Målet er, at de opfyldte drømme bidrager til, at det enkelte barn eller unge bliver styrket socialt, personligt eller fagligt – og gerne med et længerevarende perspektiv for øje”, forklarer Børnehjælpsdagens direktør Ina Thorndahl.
Børnehjælpsdagens ambassadør, Bubber, var med til at facilitere den digitale Drømmedag og gøre status på de opfyldte drømme. Alle medarbejderne fra Danske Bank deltog i Drømmedagen på frivillig basis.
Til forskel for i år, hvor det var en digital Drømmedag, var sidste års Drømmedag en langt mere social oplevelse. I praksis stod ca. 130 medarbejdere fra Danske Bank for fundraisingen ved at kontakte netværk og virksomheder, som har doneret penge eller produkter. Læs om sidste års Drømmedag her.
Hertil kommer en række kendismøder. der er ved at blive planlagt.
samt en lang række private donerer