GENOPSLAG:
LEDIG BESTYRELSESPLADS SEPTEMBER 2019
Børnehjælpsdagens bestyrelse består af 7 medlemmer, som alle arbejder frivilligt. Der modtages ikke honorar for bestyrelsesarbejdet. Bestyrelsen afholder 5-6 bestyrelsesmøder årligt efter almindelig arbejdstid. Derudover vil der kunne forekomme enkelte møder, som afholdes 1-2 weekenddage om året, bl.a. sammen med personalet. Børnehjælpsdagen har kontor på Amager (2300 Kbh S.), hvor møderne finder sted.
Personprofil som søges:
Vil du være med til at gøre en forskel for anbragte børn, har du nu muligheden for at blive en del af Børnehjælpsdagens bestyrelse, da vi har en ledig post til besættelse i september 2019.
Du bedes sende en ansøgning til Børnehjælpsdagens formand Per Buchholz: per.buchholz@gmail.com
Ansøgningsfristen er 15. august 2019
Børnehjælpsdagen er en dansk, almennyttig hjælpeorganisation, der er organiseret som en erhvervsdrivende fond. Vores formål er at styrke børn og unge i Danmark – og vi har et særligt fokus på anbragte børn (0-17 år) og udsatte unge (18-29 år).
Vi arbejder konkret med at styrke de personlige og sociale kompetencer hos børnene og de unge. Formålet er at gøre dem mere robuste og give dem bedre forudsætninger for at mestre deres eget liv.
Vi står bag en bred vifte af tilbud – projekter, camps og 1-dags-arrangementer – som børnene og de unge kan deltage i – ofte sammen med deres plejeforældre eller pædagoger på institutionerne.
Sidste år fik 9.671 anbragte børn og udsatte unge på børnehjem og i plejefamilier direkte glæde af Børnehjælpsdagens arbejde. Læs mere på www.bhd.dk