LEDIGE BESTYRELSESPOSTER OKTOBER 2022
Børnehjælpsdagens bestyrelse består af 7 medlemmer, som alle arbejder frivilligt. Der modtages ikke honorar for bestyrelsesarbejdet. Bestyrelsen afholder 5-6 bestyrelsesmøder årligt, og der vil derudover kunne forekomme enkelte møder, som arrangeres 1 til 2 weekenddage om året sammen med personalet.
Det er vigtigt at understrege, at Børnehjælpsdagen er en lille organisation med rigtig mange indsatser og aktiviteter til gavn og glæde for anbragte børn og unge i Danmark, hvorfor bestyrelsens medlemmer bidrager til sparring og inspiration for den daglige operationelle ledelse.
Vi har gennemgået bestyrelsens sammensætning og medlemmernes kompetencer og søger på den baggrund nye bestyrelsesmedlemmer med følgende kompetencer:
Derudover vil vi kigge efter:
Vil du være med til at gøre en stor målbar forskel for anbragte børn og unge, har du nu muligheden for at blive en del af Børnehjælpsdagens bestyrelse.
Du bedes sende en ansøgning til Børnehjælpsdagens bestyrelse på: bestyrelse@bhd.dk, senest den 15. november 2022.
Ansøgningsfristen er 15. november 2022.
Børnehjælpsdagen er en dansk, almennyttig hjælpeorganisation, der er organiseret som en erhvervsdrivende fond. Vores formål er at styrke børn og unge i Danmark – og vi har et særligt fokus på anbragte børn (0-17 år) og udsatte unge (18-29 år).
Vi arbejder konkret med at styrke de personlige og sociale kompetencer hos børnene og de unge. Formålet er at gøre dem mere robuste og give dem bedre forudsætninger for at mestre deres eget liv.
Vi står bag en bred vifte af tilbud – projekter, camps og 1-dags-arrangementer – som børnene og de unge kan deltage i – ofte sammen med deres plejeforældre eller pædagoger på institutionerne.
Sidste år fik 9.671 anbragte børn og udsatte unge på børnehjem og i plejefamilier direkte glæde af Børnehjælpsdagens arbejde. Læs mere på www.bhd.dk