Det flotte beløb er resultatet af sidste års velgørende indsamling, hvor tusindvis af kunder fra Movia, Metroselskabet og DSB – i forbindelse med udfasningen af klippekortet i hovedstaden – fik mulighed for at donere deres ubrugte klip til Børnehjælpsdagen.
LÆS OGSÅ: Doner dine klip til fordel for anbragte børn
“Vi er rigtig glade for, at så mange af vores kunder har valgt at støtte op om Børnehjælpsdagens arbejde ved at donere deres klippekort. Der skal derfor lyde en stor tak til vores kunder for deres bidrag til arbejdet med anbragte børn og unge”, siger centerchef i Movia, Søren Englund, da han overrakte pengene til Børnehjælpsdagen på vegne af de tre trafikselskaber.
I Børnehjælpsdagens regi er klippekort-indsamlingen en af de største i nyere tid, målt i bidrag fra privatpersoner. Sidste gang hjælpeorganisationen modtog en lignende donation var i forbindelse med projektet ‘Roskilde Runder Op’, tilbage i 2007.
“867.087 kroner er fantastisk mange penge for Børnehjælpsdagen, og beløbet vil dermed kunne sikre et væld af arrangementer og aktiviteter for de anbragte børn, som ofte har haft en svær opvækst”, forklarer Børnehjælpsdagens direktør Ina Thorndahl og fortsætter:
“Vi er så rørte over den store respons fra danskerne og dybt taknemmelige for, at Movia, Metroselskabet og DSB har givet os denne donationsmulighed til at starte med. Samtidig vil vi gerne takke de mange virksomheder, som har opfordret deres medarbejdere til at donere klippekort gennem deres arbejdsplads”.
En række virksomheder og privatpersoner var med til at bakke op om det gode initativ med indsamlingskasser i kantiner og andre centrale steder. Det har haft stor indflydelse på det samlede resultat.
Stor tak til følgende virksomheder og foreninger: