Organisation & bestyrelse

Børnehjælpsdagens organisation bygger blandt andet på et værdifuldt samarbejde med alle landets døgninstitutioner, over 2000 plejefamilier og tusindvis af frivillige

Organisation & bestyrelse

Børnehjælpsdagens organisation bygger blandt andet på et værdifuldt samarbejde med alle landets døgninstitutioner, over 2000 plejefamilier og tusindvis af frivillige

Børnehjælpsdagen er en almenvelgørende, humanitær selvejende institution, organiseret som en privat erhvervsdrivende fond. Vi er landsdækkende og har kontor i København og Aarhus. Vores øverste ledelse er bestyrelsen, der består af 7 medlemmer. Alle bestyrelsens medlemmer er frivillige, og de mødes cirka 6-8 gange årligt. Bestyrelsen udpeger den adm. direktør, der har ansvaret for den daglige ledelse og udvikling af Børnehjælpsdagen. Ud over vores fagligt kompetente medarbejdere har vi tusindvis af dedikerede frivillige og en række kendte ambassadører samt ”kendisser”, der som venner af Børnehjælpsdagen hjælper engageret med at synliggøre vores organisation, tager aktivt del i vores arbejde og sælger vores lodsedler. Vi er i dialog med alle døgninstitutioner i Danmark og langt over 2.000 plejefamilier, og lytter til deres input for at skabe de bedste tilbud til de anbragte børn og udsatte unge, som vi arbejder for at styrke. Vi har derudover et tæt samarbejde med knap 1.000 danske skoler, fritidsforeninger og idrætsklubber. De bidrager på væsentligt vis til vores økonomi ved at sælge lodsedler over hele landet.

VEDTÆGTER

Her kan du hente vores vedtægter som pdf-format.

Bestyrelsen

PER BUCHHOLZ
FORMAND
LONE SØRENSEN
NÆSTFORMAND
CHRISTIAN RAHBEK
BESTYRELSESMEDLEM
LENE BROE
BESTYRELSESMEDLEM
LENE MØLLGAARD
BESTYRELSESMEDLEM
RUNE OLSEN
BESTYRELSESMEDLEM
SØREN LINDBO
BESTYRELSESMEDLEM

Økonomi & Regnskab

Børnehjælpsdagens årsrapporter
©Børnehjælpsdagen 2017. Alle rettigheder forbeholdes.