STATISTIK 2016: Se hvordan det lokale salg så ud i Julelotteriet sidste år
Lodsalget kan hjælpe lokale børn, der er anbragt
“Vi kan se på opgørelserne, at de unge sælgere kan gøre en stor økonomisk forskel for deres klub eller klasse, når de får den rette opbakning fra deres lokalområde”, fortæller Anne Nielsen, der er lotteriansvarlig i Børnehjælpsdagen og fortsætter:
“Ud fra deltagernes tilbagemeldinger ved vi, at det ikke kun handler om penge; lotteriet bidrager også til læring om social ansvarlighed, fordi børnene hjælper andre børn, for hver gang de sælger et lod”.
STATISTIK 2016: Så mange børn og unge er anbragt af kommunen i jeres område
Tilmeldinger til Julelotteriet 2017 er i fuld gang og sker via Børnehjælpsdagens hjemmeside www.bhd.dk/julelotteri
Det koster ikke noget at bestille eller efterbestille lodder. Klassen eller klubben bestemmer selv, hvor meget tid de vil sætte af til lotteriet. Lodsalget skal bare finde sted inden for perioden 31. oktober – 24. december 2017. Nye sælgere kan melde sig i hele salgsperioden.
FAKTA OM BØRNEHJÆLPSDAGEN
Børnehjælpsdagen arbejder med at styrke anbragte børn og udsatte unge i Danmark, så de får bedre mulighed for et selvstændigt voksenliv. Hjælpeorganisationen har særligt fokus på at styrke målgruppens mentale og fysiske robusthed gennem en lang række tilbud, der finder sted over hele landet.
Sidste år fik 9.720 anbragte børn og udsatte unge direkte glæde af Børnehjælpsdagens arbejde.
Børnehjælpsdagen har fokus på at indrage børn og unge fra traditionelle familier i det velgørende arbejde efter konceptet “børn hjælper børn”. Det sker blandt andet gennem Julelotteriet, Lillebror Lotteriet og projektet ‘Ungdomsværn’.
Læs mere på bhd.dk og facebook.com/bornehjaelpsdagen
Sylvia Emilia Blazejowski
Pressechef i Børnehjælpsdagen
D: 3530 9310 M: 2682 8923
sb@bhd.dk – www.bhd.dk